Woning accepteren of weigeren

U heeft een woning bezichtigd. Bent u de woningzoekende met de langste inschrijfduur? Dan krijgt u de woning als eerste aangeboden. Het is voor ons – en voor andere woningzoekenden – prettig als u zo snel mogelijk laat weten of u de woning wilt huren.

Onze coronamaatregelen

Om uw en onze gezondheid te beschermen volgen wij in ons werk de adviezen van de overheid. We gaan zo min mogelijk bij mensen thuis langs en maken geen afspraken op kantoor. We helpen u graag telefonisch en via de selfservice op onze website.

Lees meer over onze coronamaatregelen

Woning accepteren

U wilt onze woning huren? De volgende stap is dat we controleren of alle documenten compleet en in orde zijn. Als dit zo is, nodigen we u uit voor het tekenen van het huurcontract en de oplevering van de woning.

Lees meer over het tekenen van het huurcontract

Let op: bij het accepteren van een woning wordt u uitgeschreven als woningzoekende! De inschrijfduur die u heeft opgebouwd vervalt dan. Wanneer u zich weer opnieuw inschrijft bouwt u weer woonduur op, maar dan als doorstromer.

Stuur ons pas documenten toe als wij u hebben geïnformeerd over welke informatie we van u nodig hebben. Zo voorkomt u dat u ons persoonlijke documenten stuurt die wij niet nodig hebben.

Lees meer in ons Privacy Statement.

Woning weigeren

U kunt de woning ook weigeren. Dit horen we het liefst zo snel mogelijk van u, zodat we de woning aan de volgende woningzoekende kunnen aanbieden. Als u een woning accepteert heeft u drie dagen bedenktijd. In die drie dagen kunt u de woning alsnog weigeren. Weigert u de woning na de bedenktijd? Dan brengen we € 100 administratiekosten in rekening.

Meer weten?

Inkomensverklaring

Een van de documenten die wij van u nodig hebben is een inkomensverklaring. Deze vraagt u op bij de Belastingdienst.
Aanvragen inkomensverklaring