Jaarlijkse afrekening servicekosten

U betaalt servicekosten voor services die wij voor een heel portiek of woongebouw (laten) uitvoeren. Voor sommige services betaalt u een voorschotbedrag. Dit is een schatting van de kosten die we verwachten te maken. Aan het einde van het jaar berekenen we wat de echte kosten waren. Betaalde u te veel? Dan krijgt u geld terug. Was het voorschotbedrag lager dan de echte kosten? Dan betaalt u geld bij.We moeten u hier vóór 1 juli over informeren.

Veelgestelde vragen

Ik moet een bedrag bijbetalen, hoe doe ik dat?

Het bedrag dat u moet bijbetalen wordt niet automatisch van uw rekening afgeschreven. U moet het bedrag zelf naar ons overmaken. Ons rekeningnummer is: NL69BNGH0285038656. Zet uw adres (straat, huisnummer en stad) in de toelichting.

Ik moet geld bijbetalen maar kan het bedrag nu niet betalen. Wat kan ik doen?

Moet u een bedrag bij betalen, maar kunt u dat nu niet? Dan kunt u een betalingsregeling afsluiten. Zo kunt u het bedrag in delen of, op een later moment, in 1 keer automatisch af laten schrijven.

Betalingsregeling afsluiten

Ik krijg geld terug. Wanneer staat dat op mijn rekening?

We maken het bedrag binnen 10 dagen nadat u de brief met afrekening servicekosten heeft ontvangen over.

Log in met uw MijnVestia-account om te kijken of wij het bedrag al hebben overgemaakt:

Uw financiele overzicht bekijken

Hoe werkt de afrekening van de servicekosten als ik verhuis?

Wanneer ontvang ik de afrekening servicekosten?

U ontvangt de afrekening van de servicekosten voor 1 juli, tegelijk met alle andere huurders. En dus niet direct bij het inleveren van uw sleutels. Vergeet dus niet om uw nieuwe adres aan ons door te geven.

Moet ik voor het hele jaar betalen?

We kijken bij het afrekenen naar de periode dat u de woning heeft gehuurd. Dus huurde u van 1 januari tot en met 31 maart, dan gaat de afrekening alleen over die maanden.

Waarom moet ik zo veel bijbetalen voor de servicekosten?

De voorschotbedragen zijn altijd een schatting van wat de echte kosten gaan zijn. We doen die schatting op basis van de kosten in voorgaande jaren. Maar helaas kan het gebeuren dat de echte kosten toch hoger uitvallen dat we hadden verwacht.

Door de lockdown waren we allemaal meer thuis. En gebruikte u misschien meer water en zette u vaker de verwarming aan. Uw kosten voor water- en warmteverbruik kunnen daardoor hoger uitvallen dan andere jaren.

Lees ook:
Zo berekenen wij de voorschotbedragen voor servicekosten

Ik heb een vraag of klacht over de schoonmaak, glazen wassen of tuinonderhoud

Uw wijkbeheerder helpt u graag verder.

Contact opnemen met uw wijkbeheerder

Ik ben het oneens met mijn afrekening servicekosten, wat moet ik doen?

Neem contact op met ons, via ons contactformulier. We bespreken uw afrekening en daarna kijken we naar een oplossing.

Omschrijf zo duidelijk mogelijk wat er volgens u niet goed is. Wij zoeken uw gegevens erbij en nemen binnen 2 werkdagen contact met u op.

Naar contactformulier

Over welke periode berekenen jullie de afrekening servicekosten?

We berekenen de eindafrekening servicekosten over de periode 1 januari tot en met 31 december. Bent u tijdens het jaar verhuisd? Dan kijken we alleen naar de periode dat u de woning huurde. Huurde u bijvoorbeeld tot 1 maart, dan berekenen we de servicekosten over de periode 1 januari tot en met 28 februari.

Op welk rekeningnummer maken jullie de teruggave over? Kan ik mijn rekeningnummer aanpassen?
Met uw MijnVestia-account bekijkt u of verandert u uw rekeningnummer.

Rekeningnummer bekijken/veranderen
Waarom zijn de kosten voor stroomverbruik in de algemene ruimten zo hoog?

De hoogte van de kosten voor stroomverbruik in de algemene ruimten hangt af van wat er allemaal is aangesloten. Zoals een lift, galerijverlichting of verlichting in de bergingen. Hoe meer er is aangesloten, hoe hoger het stroomverbruik, en dus de kosten.

Lees ook:
Zo berekenen wij de voorschotbedragen voor servicekosten